gårdagens ridpass.

Är riktigt nöjd med gårdagens ridpass ! Det går framåt och Héla blir duktigare och duktigare. Hon är som en helt ny häst och utvecklas för varje ridpass. Att få vara med om denna utvecklingen och själv få forma och göra så hon tar dom där stormstegen är helt underbar. Idag började vi med att skritta fram en bit i skogen och när vi kom tillbaka till paddocken arbetade vi mycket i skritten, hon var väldigt spänd i början och vägrade att släppa efter. Efter ett tag började det släppa och hon hade en fin form. Efter mycket arbete med volter gick vi upp i trav och det gick bättre än bäst. Hon har aldrig varit så avslappnad i traven och jag kunde justera tempo hur lätt som helst. Efter ett tag satte jag fram ett hinder på 60 cm kanske (?) och hoppade det någon gång. Det kändes bra och hon hade ett bra sug i hindrerna. Jag sänkte sedan till 40cm (?) och tränade på gångart och min sits. De gick bra, fast hon slarvade en del ibland. Galoppen var sisådär, hon hittade en bra balans i vänster varv och vi kunde galoppera ett par varv. I början försökte hon sticka iväg ( som alltid när hon rids själv ) Men det börjar bli bättre och jag har börjat hitta knapparna på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback