Hoppträning 3/2

Idag stog det hoppträning på shemat.
tänkte berätta lite av vad vi gjorde xd

Till att börja med skrittade jag inte fram så jätte länge, utan värmde upp med att trava då det var så kallt.
Vi övade mycket på att hon skulle hålla sin trav vilket gick amazing , inte ett ända töltsteg !
Vi gjorde mycket övergångar , trav - skritt - trav, vilket gick kanonens.
Sen gick vi över till att trava i en åtta med travbommar vilket också gick kanonens hon lyfte rejält på benen :'D
Efter att ha gjort detta ett tag skulle hon galoppera över bommarna men sedan gå över till trav direkt efter hon tyckte det blev lite knas och ville tölta ist för att trava efter galoppen, men så fort jag lättade trycket lite från sadlen gick hon in i en ren fin trav ( till skillnad från första träningen med henne , då jag nästan inte fick henne att trava ).
Hindrena höjdes till 50 (?) och detta fixade hon kanon, hon kom OK på varje hinder men visste inte riktigt vad hon skulle göra med bakbenen , men när hon  väl fick med allt så gick det kanones :D haha
Till sist körde vi övergångar igen fast, trav - galopp -trav, gick bra även där. !

Vi ska antagligen till gekås snart, ska se om jag kan hitta ett stalltäcke då, behövs verkligen nu i kylan .

Jag passade även på att bli sjuk, gahhh jag blir galen, :(

P.s min kompis skulle anlita fotograf men såklart märke vi att min kamera inte hade något batteri när vi kom fram, woops.
Mamma skulle försöka filma med sin mobil vilket heller inte gick så bra, suddigt haha.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback