Dagens ridpass .

Idag var jag och Héla helt själva , det är då det går bäst. Hon är såå fin då, vet inte varför ? ( ensamvarg kanske ? )
Men idag började vi med att skritta fram en runda i skogen, lät henne gå med långa tyglar tills att jag nästan var hemma då började jag arbeta henne i form. När jag sedan kom hem till "paddocken" så red jag mycket volter för att få henne i en stabil form vilket faktiskt gick bra. Hon var lite tjafsig i munnen och stoig haha.
Jag gick sedan in på stora volten igen och lät henne trava på långa tyglar så hon skulle slappna av, hon var lite "på" då det blåste vilket hon inte älskar. Tog det väldigt lugnt då hon skoddes igår, så  travade över några bommar.
Efter en stunds jobbande i form avslutade vi där.
Red i max 30 min, ett väldig chill pass kan man säga. Men damen var nöjd och jag också :P
Imorgon får hon skrittas ut en runda och på söndag ska jag ta mig i kragen att hoppa lite.
Jag ska även åka och kolla på när några kompisar hoppar Div III imorgon i Laholm. Ska ta med mig kameran tänkte jag.
Nu får jag nog skynda mig innan affären stänger, tänkte köpa lite candy och kanske Ben & Jerry ? hmm
Nöjd gicka efter ett lyckat ridpass !

Kommentarer
Postat av: lollo

blr det några kort på mej o phu då kanske??? ;) <33

2012-03-30 @ 21:42:17 / URL: http://lollolarsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback