Dagens ridpass

Héla verkade inte vara jätte sugen på att bli riden. Hon var nog trött efter natten, då det hade spöregnat och åskat. Men jag hade visst fel, hon vart pigg som en åsna ( om dom nu är pigga, haha ). Hon tog korta små steg hela tiden och kunde allvarligt inte slappna av. Vilket då givetvis påverkade hennes trav :( 
Den blev lite hipp som happ, hon avbröt och använde inte baken för fem öre. Så ist arbetade jag henne i skritten och hon var riktigt mjuk, kändes att hon blev igenomriden i fredags. Sån jäkla skillnad ! 
Hon lyssnade även på min skänkel väldigt bra idag, hon var väldigt lyhörd och uppmärksam på mig i skritten. 
Så ja... Dagens ridpass var OK. 
 
Måste bara tilläga hur jäkla söt hon är, som ni säkert vet har jag lärt henne puss, eller håller iaf på att lära henne. Fatta hon var söt idag, hon visste direkt vad hon skulle göra och jag är påväg att bli nockad varje gång haha. så snabbt jag täller mig framför henne och säger puss, så tar hon upp huvudet på direkten och tar sin mule mot min mun. ♥ 
 
P.S det är hur enkelt som helst att lära dom puss, jag kan skriva ett inlägg här om det är av intresse ? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback