Effektiva timmar.

När jag kom hem från skolan slängde jag i mig lite mat medans jag kollade igenom alla papper jag fick med mig hem ifrån mässan. Sen stack jag ut till stallet och tog in Hugopugo direkt. Idag hann jag med 2 hästar.... ni vet jag har faktiskt blivit duktig, jag fixar allt onödigt snabbt. ( packar hö på 5 min istället för 15, går upp halv 7 ist för 20 i 8 )
 
Så idag hann jag rida/longera både Hugo & Héla. Jag började med Hugo. Den sega store gentlemannen. Jag kan ju bara säga att man blir en aning småirreterad att sitta på en seg häst, när man är van vid pigga. Under tiden Hugo hade skrittat ett varv i paddocken hade Héla ungefär hunnit 20 varv. Hans sadel är en aning förstor för mig också så kommer inte riktigt åt honom. Han är tusen gånger roligare att rida utan sadel. Först var han lika seg i munnen som en kola, men efter att ha travat lite på volten i båda varven släppte han faktiskt riktigt fint i skritten. jag hade honom i en väldigt lång och låg form vilket han klarade galant, men i slutet höjde jag upp honom ett snäpp. Men han kom inte igång med bakbenen som jag ville riktigt. Han sävlade sig lite och om han hade haft lite mer framåtbjudning hade han varit kanonfin att rida. När jag var klar med Hugo var det mörkt och att rida Hela var inte lönt så jag hämtade longeringslinan och körde ett kort men intensivt longeringspass. Hennes lillla kula måste bort, hoppas att den går ner lite nu när gräset är slut ( hennes lilla mage är antagligen fylld med gaser ). 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback