Sadelutprovning 13/10

Tänkte berätta rätt ingående hur allt gick till, om någon annan har funderat på att göra en sadelutprovning.
 

Vi var på Horse Farm i Falkenberg. En mycket fin gård, med ridhus, paddock, butik med stort utbud - yes you name it. Vi hade god tid på oss och gick runt & kollade lite i butiken, var så sugen på att köpa allt som fanns där inne. Men efter ett tag fick vi komma upp till ett uppvärmt skönt "provrum" till Hélus. Där inne fanns flera hundra sadlar. Hon frågade var vi var ute efter (allround,hopp eller dressyr) och sedan la vi upp en budget och provandet började. Hon provade runt 10-15 sadlar innan hon hittade 4 som höll alla "kraven". Vi gick då ner till ridhuset ( som förövrigt hade bra underlag, anteckna, anteckna... ) Och jag fick rida på som vanligt medans hon kollade på hur den låg. Den gamla sadeln var på tok för lång för henne och sadeln var väldig trång vid bogen vilken skapade litet utrymme för henne att röra sig på. Så när jag började trava med första prov sadeln så blev jag helt chockad. Hon fick ett helt annat swung i steget. När jag provat alla 4 sadlar några gånger så beslutade vi oss tillslut att ta med oss två hoppsadlar hem som vi ska prova under en veckas tid och sedan känna vilken som känns bäst.
 
Tror detta kommer att bli jättebra och tror även att alla problem med att hon är så stel och jobbig har med sadeln att göra & måste även tacka världens bästa dadi för att han körde mig och Héla dit. ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Janna Hakkarainen

ÅHH. HOPPSADLAR, FANTASTIC!!!! ♥

Svar: YESS I KNÖW :D <3
Sanna Andersson

2012-10-13 @ 19:01:14 / URL: http://jannahakkarainen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback