Dagens ridpass .

Idag var det tänkt att jag skulle köra dressyr, men hur sugen blir man inte på att hoppa när det står framme ?
Japp så det fick bli en liten blandning. Dressyren gick rent åt pipsvägen om man får säga så.
Sto som brunstar -----> bitchigt sto. Så som det ser ut nu åker jag nog inte på tävlingen på lördag, isf efteranmäler jag mig. Nu tillbaka till ridpasset, det ända som gick bra i dressyren var galoppen. Hon var känslig för skänklen och fattade galopp från skritt ( ibland ett travsteg innan ). Så galoppen vart jag väldigt nöjd med. Och över till hoppningen då, som gick helt ok faktiskt. Vi hoppade några gånger på 70 cm och sänkte sedan till 40 typ för att jag skulle öva lite på min sits och bara öva på lite tempo, då hon gärna blev lite stark och pigg på hinderna.
Efter ridpasset skulle jag och Malin ta lite bilder tänkte vi , vilket inte gick så bra då hon bara hann ta en bild sen tog batteriet slut ?!? Batterierna hade laddat i 12 timmar och det stog att dom var klara ? Utslitna kanske......
Idag hade iaf jag och Hélus på oss våran röda outfit ( röda bettringar, rött schabrak & röda lindor ), hon är riktigt snygg i den outfiten.
Över lag var jag nöjd med ridpasset, även om jag hade en häst som var lite bitchig.
mobilbild från idag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback