Gårdagens ridpass.

Åhh har fortfarande ett smile efter dagens ridpass. Det arbetet jag har lagt ner på henne är inte över, hon är/var bara inne i en trotsperiod ( när hon brunstade ). Jag började med mycket skritt på långa tyglar för att hon skulle slappna av, efter ett tags skrittade började jag arbeta henne att söka neråt, vilket hon har vägrat under tiden hon brunstade. Men efter en stunds övertalande blev hon mjuk och kom ner i form. Hon lunkad på i bra tempo, fast ibland tyckte hon att det blev jobbigt och tog inte ut steget. När jag hade ridit i max 15 min i lugn skritt, red jag ut. Det blev kondition och jag kan säga att hon var svettig efter ridpasset haha. Jag red ut i ca 40 min och jag hade bara små skrittpauser. Jag tränade på tempväxlingar i traven och det gick bra stundvis.
Men känslan jag älskar att kunna känna, är när hon förstår precis vad jag menar. När hon kom till mig kunde jag knappt få henne att trava, hon bara töltade. Jag glömmer aldrig första träningen, vi skulle trava på volter m.m men jag kunde inte få henne att trava och när hon väl började trava , så började hon tölta så fort jag tog tag i tyglen. Och idag kan jag numera justera trav och tölt som det vore att justera skritt och trav. Den känslan är helt obeskrivlig ! MIN FINA VÄN ♥
Idag torsdag har hon sin vanliga vilodag och imorgon blir det ett ridpass igen, vad vet jag inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback